Áruházi hiteligénylés
Áruházainkban elérhető áruhitellel kapcsolatos tájékoztató
A hiteligénylés általános feltételei
- 18 év feletti életkor
- bejelentett magyarországi állandó lakóhely;
- Minimum 150 000 forint havi nettó rendszeres jövedelem, mely után az előírt közterhek megfizetésre kerültek
Kivétel nyugdíjas esetén: legalább havi nettó 100 000 Ft összegű rendszeres nyugdíj
- Saját vezetékes vagy mobil telefon (a szabályok a dokumentumok alatt találhatóak)
- nyilvános munkahelyi vezetékes vagy mobil telefonszám, amely a munkahely vagy cégjegyzésre jogosult nevére és címére szól
- Ha Ön alkalmazott: Hitelkártya esetén legalább 6 hónapos, Áruhitel esetén legalább 3 hónap folyamatos munkaviszony (jelenlegi munkahelyén minimum 3 hónap, úgy hogy az esetleges próbaidő már letelt), amely munkahely már legalább 6 hónapja működik és a jövedelmét fizetési számlára utalja a munkáltató
- ha Ön vállalkozó: legalább 1 teljes lezárt üzleti év magyarországi tevékenység igazolása, azonos iparágon belül.
- Nem szerepel a negatív KHR (Központi Hitelinformációs Rendszer) listán
A hiteligényléshez szükséges dokumentumok¹
- érvényes személyi igazolvány vagy útlevél, vagy új típusú jogosítvány
- lakcímet igazoló hatósági igazolvány
- Telefonos dokumentáció:
vezetékes telefon esetén: amennyiben az Ön neve és telefonszáma nyilvános tudakozóban elérhető, nem szükséges róla dokumentum. Egyéb esetben szükséges az Ön nevére vagy személyi igazolványában bejegyzett címére szóló telefonszámla levél
előfizetéses mobiltelefon esetén: ha az Ön neve és telefonszáma nyilvános tudakozóban elérhető, nem szükséges róla dokumentum. Egyéb esetben az Ön nevére vagy személyi igazolványában bejegyzett címére szóló előző havi telefonszámla levél és a befizetést igazoló dokumentum szükséges
kártyás mobiltelefon esetén (csak Áruhitel igénylésnél szükséges): az Ön nevére vagy személyi igazolványában bejegyzett címére szóló legalább 12 hónapos előfizetői / felhasználói szerződés
- KÜLFÖLDI állampolgárok esetén:
Ha az igénylő 4 évnél régebbi ’AK’ végződésű vagy ’BA’ kezdetű személyi igazolvánnyal rendelkezik, nem szükséges egyéb dokumentum.
Ha a személyi igazolvány kiállítása óta eltelt idő kevesebb, mint 4 év, akkor a következő dokumentumok valamelyike szükséges:
hatósági bizonyítvány, amely igazolja, hogy legalább 4 éve Magyarországon tartózkodik, VAGY
állandó tartózkodási kártya, VAGY
regisztrációs kártya, amely igazolja, hogy legalább 4 éve Magyarországon tartózkodik.
- Jövedelem igazolása:
ha Ön alkalmazott: 3 utolsó havi, az Ön nevére szóló, rendszeres és jogcím alapján beazonosítható jövedelmet tartalmazó eredeti fizetési számlakivonat² (eredeti vagy számlavezető Bank által hitelesített másolat), vagy 30 napnál nem régebbi, utolsó 3 havi jövedelmet tartalmazó eredeti munkáltatói igazolás; Ha az igénylő hozzátartozónál alkalmazott: a fentiek valamelyikén túl 6 havi NAV bejelentő (magánszemélyenkénti összesítő/járulékadat kivonat).
ha Ön vállalkozó: NAV által kiállított jövedelemigazolás és NAV bővített adattartalmú nullás adóigazolás;
ha Ön őstermelő: NAV jövedelemigazolás és NAV bővített adattartalmú nullás igazolás, és Adóbevallás.
ha Ön nyugdíjas: 1 utolsó havi bankszámlakivonat² (amennyiben az utalás jogcíme és a jogosult neve olvasható a közlemény rovatban), vagy év eleji nyugdíjértesítő, vagy Nyugdíjfolyósító Igazgatóság határozata és nyugdíj kifizetési utalvány, vagy Nyugdíjas igazolvány és 1 utolsó havi nyugdíj kifizetési utalvány.
és 62 év alatti nyugdíjasok esetén szükséges a Nyugdíjfolyósító határozat bemutatása, de öregségi nyugdíj, szolgálati nyugdíj, bányászjáradék vagy korhatár előtti ellátás jogcímű jövedelemmel rendelkezők esetén a határozat kiváltható az év eleji nyugdíjértesítővel;
külföldi alkalmazotti jövedelem esetén: angol vagy német és magyar kétnyelvű munkáltatói igazolás, az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által lefordított munkaszerződés és utolsó 3 havi fizetési számlakivonat
külföldi vállalkozói jövedelem esetén: külföldi adóhatóság által kiállított jövedelemigazolás és igazolás a közteher megfizetéséről Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda fordítással, valamint a 3 utolsó havi belföldi fizetési számla kivonata, melyre a külföldi vállalkozói jövedelem érkezik
külföldi nyugdíj esetén: a nyugdíjról szóló határozat Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda fordítással, valamint belföldi fizető számlakivonat, melyre a külföldi nyugdíj érkezik
Az áruhitel teljes körű igénylési feltételeit a mindenkor hatályos hirdetmény tartalmazza, amely elérhető az MBH Bank weboldalán.
Amennyiben Ön a felsorolt feltételek valamelyikének nem felel meg, abban az esetben hiteligénylését az MBH Bank nem tudja befogadni, továbbá fenntartja a jogot, hogy a bírálat során további dokumentumokat kérjen be.
Amennyiben az ügyfél rendelkezik a fizetési számlájához internetbank szolgáltatással, úgy az eredeti fizetési számlakivonat helyett elfogadható az e-számlakivonat is, amennyiben az ügyfél úgy dönt, hogy azt a hitelkártya igénylés helyszínén elhelyezett számítógépről, internetbankjába történő belépés útján a helyszínen kinyomtatja (amennyiben ez a lehetőség a hitelkártya igénylés helyszínéül szolgáló üzlethelységben – az adott hitelkártyára vonatkozó hirdetmény alapján - biztosított az ügyfél számára).
¹ A Bank saját döntési jogkörében eljárva az igényléshez az itt felsoroltaknál több, esetenként kevesebb dokumentum benyújtását is kérheti.
² Amennyiben az Ön fizetése vagy nyugdíja legalább három hónapja az MBH Banknál vagy annak jogelődjének minősülő BudapestBank/MKB/Takarékbankban nyitott fizetési számlájára érkezik, a hitelkártya igénylésénél fizetési számlakivonatra nem lesz szüksége.